Forgot password? | Forgot username? | Register

London meets Thore Skogman

London meets Thore Skogman

http://www.svd.se/kulturnoje/mer/report ... 577179.svd

I just saw this article in Svd. Sorry but it's in swedish and since it has not so much to do
with Carshdiet excpet that Peter is the interviewer i won't translate it, maybe someone else?

http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00245/Skogman494_245621b.jpg
The artist Thore Skogman gets interviewed by Peter London.

INSPIRERAD Till vardags spelar Peter London bas ­i albumaktuella sleazebandet Crashdïet. Som reporter för en dag valde han att träffa sin stora inspirationskälla – underhållningsnestorn Thore Skogman, vars namn han har tatuerat på vänsterarmen.

Peter: Hur ser en vanlig dag ut för dig?

Thore: –Ganska lugn eftersom jag har gått och brutit benet och har haft lite problem med hjärtsvikt och så där. Jag har ju haft ett ruskigt hårt tempo under min karriär, så det kanske man får betala lite för nu.

Peter: Du har en storslagen karriär som sångare, kompositör, textförfattare, skådespelare och så vidare?

Thore: –Ja, jag har ju hunnit med det mesta i mina dagar. Jag är väldigt tacksam för att jag har haft sådan tur. En vanlig arbetarkille från Hallstahammar som jobbade på bultfabrikens kontor.

Peter: Sen kom du in på annat?

Thore: –Ja, sen kom jag in på det här med att skriva sånger. Det hade funnits i magasinet ett tag men så blommade det plötsligt ut, jag såg min chans och tog den verkligen

Peter: Vilka egenskaper har du som ledde till det?

Thore: –Jag vet inte, men tror att jag har lätt för människor och lätt för att vara en öppen person. Det är viktigt.

Peter: Givetvis, men du måste ha en ­extrem talang också?

Thore: –Ja, förmodligen är det väl så att man har en talang som man egentligen från början inte visste om utan den blommade först då. Jag hade ju lärt mig att spela lite dragspel, munspel och gitarr, men innan var jag dålig på instrument. Men när jag väl började skriva visor var jag envis. Jag skickade dem överallt och fick oftast tillbaka dem med ett ”tack för visat intresse”. Men plötsligt knäppte det till.

Peter: Jag skulle vilja prata lite om kreativitet.

Thore: –Då har du nog kommit rätt för jag är en kreativ typ.

Peter: Fenomenet kreativitet intresserar mig hur mycket som helst och du verkar ha haft ett ganska bra flöde genom åren?

Thore: –Det har jag haft och dessutom hade jag en väldigt förstående fru som förstod hur ekonomiskt bra vi fick det av allt resande som artist. Vi var två arbetarmänniskor från Hallstahammar och så hände det här så att vi så småningom kunde flytta till Stockholm och köpa villa och byta villa och bygga nytt hus och flytta till Karlstad och bygga en ny villa där. Egentligen är jag otroligt privilegierad.

Peter: Har du använt några knep för kreativiteten?

Thore: –Nej, jag är nog en kreativ människa i mig själv. Och sedan hade jag rött hår och glest mellan tänderna. Det kanske hör till. Rödhåriga människor kanske är mer kreativa, jag vet inte. Nu är jag inte rödhårig längre heller, det är grått. Men kreativiteten den finns där, även om jag inte jobbar på samma sätt som jag gjorde förr. Den vill jag inte mista.

Peter: Vilka av dina låtar är du själv mest stolt över?

Thore: –Det är främst blandningen. Jag har ju blivit känd som den där tjosanhejsangubben många gånger och det är mitt eget fel och något jag inte vill vara utan, men sedan har jag ju sjungit lite mjukare sånger också, som Tio tusen röda rosor och Ensam jag är. De är ju i en helt annan stil, men går hem också om man blandar dem förståndigt.

Peter: Men det finns inga låtar som ­betyder extra mycket för dig?

Thore: –Nja, det skulle vara en sentimental låt i så fall. Det var inte lätt att flytta till Stockholm som Hallstahammarbo, att byta miljö så kapitalt alltså, och då tycker jag om en sådan låt som Ensam jag är. (Sjunger ”Ensam jag är, tankarna gå, hemåt det bär, ensam jag är, ensam jag är, tankarna gå, hemåt det bär, ensam jag är...”)

Peter Londons Crashdïet spelar ­ i kväll på Tivoli i Helsingborg, ­gruppen släppte nyligen sitt andra ­album The unattractive revolution.

crashbear.
Björn Beisy
useravatar
3461 Posts
Captain Of The Team
0 Points
Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

Re: London meets Thore Skogman

Thanks crashbear, hadn't seen this one!!

waspgirl
useravatar
3219 Posts
Captain Of The Team
0 Points
Administrator has disabled public posting. Please login or register in order to proceed.

så jävla metal... current/lol

(translation:
so damn metal... current/lol )

alexzander
useravatar
418 Posts
A Kid From The Underground
0 Points

alexzander wrote:

så jävla metal... current/lol

(translation:
so damn metal... current/lol )

Agree haha current/big_smile

foby
useravatar
3649 Posts
Captain Of The Team
0 Points

Sällan lättimpad, men det där var coolt som fan. Fan vad bäst. FTW; hail gubberi.

(Trsl: not easily impressed, but that was cooler TAMF. Non-Swedes won't get the cool part at all. UKians could perhaps imagine London interviewing Jeremy Beadle or sumthink like that....)

cwhellfukk
useravatar
320 Posts
A Kid From The Underground
0 Points

Here ya go:

What are your tricks?

On weekdays Peter London plays bass in a sleazeband Crashdïet, which recently released an album. As a reporter for a day he chose to meet his great source of inspiration – entertainer Thore Skogman, whose name he has tattooed on his left arm.

Peter: How is your normal day like?

Thore:
Quite calm because I have broken my leg and had some problem with cardiac insufficiency and such. I have had an awfully hard tempo under my career, so maybe that is what I’m paying for now.

Peter: You have a magnificent career as a singer, composer, writer, actor and so on.

Thore:
Yes, I’ve had time to do a lot in my days. I’m extremely thankful that I have had that kind of luck. A normal working man from Hallstahammar who worked in a bolt factory office.

Peter: Then you came in for else?

Thore:
Yes, then I started to write songs. There had been a time(?) in a magazine and that suddenly flourished. I saw my opportunity and took it.

Peter: What qualities do you have that led you to that?

Thore:
I don’t know, but I think I have it easy to interact with people and to be an open person. That’s important.

Peter: Of course, but you have to have an extreme talent also?

Thore:
Yes, it probably is so, that you have a talent that you really didn’t know before it flourished. I had learned to play a little accordion, harmonica and guitar but otherwise I was bad at playing instruments. But when I started to write songs, I was stubborn. I sent them everywhere and often got them back with “thanks for showing interest”. Suddenly it flicked.

Peter: I would like to talk a bit about creativity.

Thore:
Then you have come to the right subject, since I am a creative person.

Peter: Phenomenal creativity interests me as much as it can and you seem you’ve had a pretty good flow over years.

Thore:
That I’ve had and also an extremely understanding wife who understood how economically well we could do with all that travelling as an artist. We were two working people from Hallstahammar and so it happened that we step by step were able to move to Stockholm and buy a house and change the house and move to Karlstd and build a new house there. In fact I’m unbelievably privileged.

Peter: Have you used many tricks for creativity?

Thore:
No, I’m a creative person myself. I had red hair and gaps between my teeth back then. Maybe it belongs to creativity. Maybe red haired people are more creative, I don’t know. I don’t have red hair anymore, it’s grey now. But creativity is still in me even though I don’t work the same way I did before. I don’t want to lose that.

Peter: Which of your songs are you most proud of?

Thore:
That’s firstly a mixture. I’ve become known about that tjosanhejsangubben many times and it’s my own fault and something I don’t want to be without too, but after that I’ve sung a bit softer songs also, for example Tio tusen röda rosor (Ten thousand red roses) and Ensam jag är (Lonely I am). They are in a whole other style but fit well if you mix them sensibly.

Peter: But are there any songs that mean especially lot to you?

Thore:
Well, then it would be a sentimental song. It wasn’t easy to move to Stockholm as Hallstahammarian, to change surroundings completely and so I think that a song like Ensam jag är. (Sings “Ensam jag är, tankarna gå, hemåt det bär, ensam jag är, ensam jag är, tankarna gå, hemåt det bär, ensam jag är…”)

Crashdïet will play tonight at Tivoli in Helsinborg, they have just released their second album The Unattractive Revolution.

I understand that the funniest bit was the tjosanhejsangubben?
Haha, a Swede thing that we others don't get...  http://www.crashdiet.org/components/com_agora/converter/{SMILIES_PATH}/icon_cool.gif

sharryn
useravatar
67 Posts
Catchy Little Clementine
0 Points

thank youuuuuu current/lol  thats really kind of you translating it!! a quite different interview than what we are used from the boys though current/lol

alley_cat
useravatar
129 Posts
Catchy Little Clementine
0 Points

Thank you for the posting, bear  current/smile
And Thank you, Sharryn, I'm very glad you translated this  current/big_smile
I got energy now  current/smile
( Fukkin moving, shit terrible cold and too much jobs made me blue lately though...)

hitomi
useravatar
2260 Posts
Captain Of The Team
15 Points

hitomi wrote:

( Fukkin moving, shit terrible cold and too much jobs made me blue lately though...)

Good luck with all that current/wink Be strong.

leo van newhouse
useravatar
1442 Posts
Diehard Dïetist
0 Points

Leo Van Newhouse wrote:

hitomi wrote:

Good luck with all that current/wink Be strong.

hehe thanx!!  current/smile
Peter's something alwayz make me happy, and your kind comment to me, too  current/smile

hitomi
useravatar
2260 Posts
Captain Of The Team
15 Points

Thanks for shearing  current/big_smile  And I truely love their verson of "ÄNDAN DÄRBAK"

hyperfrida
useravatar
95 Posts
Catchy Little Clementine
0 Points

Sharryn, thank you so much for translating. It was an interesting read. current/smile

alias
useravatar
153 Posts
Catchy Little Clementine
0 Points
There are 0 guests and 0 other users also viewing this topic

Board Info

Board Stats

Total Topics:
4010
Total Polls:
71
Total Posts:
153205
Posts this week:
3
User Info

Total Users:
10314
Newest User:
madcandy
Members Online:
0
Guests Online:
55

Online: 
There are no members online

Chatterbox

Turn off/on Sound Smileys History FAQ Kide Chat
KerLondonLepard: :) hey
miszczurek: Sleazoid, I like this login :D
KerLondonLepard: Hi!
KerLondonLepard: :)
Sleazoid: I am here :)
Lets good more people on and chatting :)
KerLondonLepard: Hey :)
Sleazoid: Hello everyone :)
How are we all today :)
KerLondonLepard: Hello :) I'm fine and u? :)
Sleazoid: I am good thanks. Listening to Hardcore Superstar how about you :)
I have my one day off work in a two week cycle (yay me) and might have a few items arrive of which I purchased from here.
KerLondonLepard: Ohw nice,I am watching TV and I am chatting with my friend now :)
Sleazoid: :) I noticed we have a few more people online tonight which is nice :)
KerLondonLepard: Yeah! I'm so happy for this! :D
KerLondonLepard: But I miss Peter!
KerLondonLepard: hehe...
Sleazoid: hehe. Yeah its hard to replace Peter but I am sure he is really busy.
KerLondonLepard: Yeah! For sure :) he will come back when he can :D
Sleazoid: as long as he is happy and doing what he likes then its cool. He'll be back eventually when he gets a chance. He's probably working on the website or something.
Sleazoid: of course I hope they are all happily working on more music.
KerLondonLepard: we will stay here and wait him :D
KerLondonLepard: :)
Sleazoid: hehe yep :D
KerLondonLepard: :D
KerLondonLepard: I chatted with him so much times and he is very kind :)
miszczurek: yeeees Hardcore Superstar!
miszczurek: sup guyz?
KerLondonLepard: Hey there!
Sleazoid: Hello everyone :) Sorry I have been away, I haven't been feeling well lately.
I hope everyone else has been well.
Sleazoid: btw has anyone else noticed the out of print section on apparel? Pretty awesome if you ask me :)
I put in my votes for stuff hehe :D
Sleazoid: Oh and yes by all counts Peter is "very kind" :)
KerLondonLepard: Hey there!
madcandy: Hey :)
KerLondonLepard: Hello :D how are u? :D
madcandy: i'm fine) and you? :)
KerLondonLepard: Me too thank you! :D
madcandy: :D
KerLondonLepard: :P :)

Only registered users can chat!
Please register or login :)

Recent Forum Topics

by PrimalScream91
Oct-19-14 23:37:35